Meningen med livet kanske inte är det finstilta! Men nedan hittar du allt du behöver veta om våra köpvillkor, och troligen mer därtill. Vi vill att du som kund ska känna dig trygg och nöjd hos oss, därför har vi försökt göra våra villkor både enkla och generösa. Har du frågor? Tveka inte att kontakta vår grymma kundtjänst!
Vi erbjuder flera olika fraktalternativ, och det finns alltid minst ett gratisalternativ. De alternativ som är tillgängliga för just din beställning visas i kassan. Om alla produkter i ditt köp finns i lager är normal leveranstid 1 till 3 arbetsdagar. För ej lagerförda varor visas en uppskattad ankomstdag till vårt lager både på produktsidan och i kassan innan du slutför köpet. Leveranstiden för ej lagerförda produkter kan alltså variera. I kassan ser du tydligt estimerad leveranstid för din beställning samt vilka fraktalternativ som finns tillgängliga. Du får också ett preliminärt leveransdatum och leveranstid från vår leveranspartner. Observera att detta är en uppskattning. Det faktiska leveransdatumet kan komma att ändras. Leveranstiden kan även påverkas av externa faktorer, såsom väder, förseningar hos transportör eller högtider, vilket vi tyvärr inte alltid kan styra över. Vi erbjuder även tilläggstjänsten expresshantering mot en avgift. Väljer du detta alternativ prioriteras plock och packning av din order före andra beställningar, men det innebär inte att försändelsen skickas med ett snabbare fraktsätt.
För fullständig information om våra fraktmetoder och leveranstider, läs mer på vår sida om leveransinformation.
Alla våra betalningar hanteras av Walley Checkout, som samlar flera olika betalsätt i en och samma lösning. Du väljer själv det alternativ som passar dig bäst i kassan, till exempel kort, Swish, direktbetalning, faktura eller delbetalning. Exakt vilka alternativ som visas beror på din order och presenteras tydligt innan du slutför köpet.
Walley erbjuder säkra betalningar för både privatpersoner och företag. Alla transaktioner sker via en krypterad anslutning, och din information hanteras alltid med största försiktighet.
Då Walley sköter alla våra betalningar är det deras villkor som gäller när du genomför ett köp. Du hittar fullständiga betalningsvillkor på www.walley.se/villkor.
Om du har frågor om fakturor, delbetalning eller något annat som rör din betalning – kontakta Walley direkt, de har koll på allt som rör just din order. Gäller din fråga ett äldre köp via Klarna, kontakta Klarna.
När du handlar hos oss har du alltid 100 dagars öppet köp, räknat från den dag du mottog varan. Enligt Distansavtalslagen har du dessutom rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, utan att behöva ange något skäl. Vi har valt att förlänga denna period till 100 dagar, för att göra det extra smidigt för dig.
För att ångerrätten eller öppet köp ska gälla måste varan vara i väsentligen oförändrat skick. Både produkten och dess originalförpackning ska returneras. Du får naturligtvis undersöka varan, men om den har hanterats mer än nödvändigt för att fastställa funktion eller egenskaper har vi rätt att göra ett avdrag motsvarande eventuell värdeminskning. Om returen inte godkänns och du vill få varan skickad tillbaka till dig, står du själv för fraktkostnaden.
Vid ångrat köp står du som kund alltid för returfrakten. Vi erbjuder inte någon förbetald retursedel, och returer kan inte lämnas direkt till vår postadress. Du väljer själv fraktsätt, men vi rekommenderar att du använder ett spårbart alternativ för att kunna följa försändelsen.
Återbetalning sker senast 14 dagar efter att du meddelat att du vill ångra köpet, men vi kan avvakta tills vi har mottagit varan eller fått bevis på att den skickats tillbaka.
Fullständig information samt instruktioner för hur du gör en retur hittar du på vår sida om retur och byte.
Produkter som undantas ångerrätt:
Vissa produkter kan inte returneras om de använts eller om plombering är bruten, exempelvis:
- In-ear-hörlurar och tillbehör (av hygien- och säkerhetsskäl)
- Elektronik med bruten plombering eller öppnad förpackning, t.ex. hörlurar, minneskort, förseglade spårningsenheter och liknande produkter
- Leksaker med inbyggda batterier
- Förbrukningsvaror, t.ex. batterier
Dessa produkter kan returneras endast om plomberingen och förpackningen är helt obrutna.
Har du fått en defekt vara eller har fel vara levererats? Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Spara produkten tills ärendet är avslutat. Vi kan inte hantera reklamationer om varan kastats eller återvunnits.
Fullständig information om hur du gör en reklamation hittar du på vår reklamationssida.
Du har enligt Konsumentköplagen rätt att reklamera en vara i upp till tre år från mottagandet, om varan är felaktig enligt lagens definition. Fel som visar sig inom sex månader anses som ursprungliga, om inte annat bevisas.
Reklamationsrätten gäller vid tillverkningsfel eller om produkten inte fungerar som avsett. Skador som uppstått vid användning, montering, slitage eller till exempel felaktigt applicerade skärmskydd omfattas inte. Om reklamationen inte godkänns och du vill att varan skickas tillbaka till dig, står du själv för returfrakten.
Produkter från Copter reklameras direkt till tillverkaren:
https://copter.com/sv/reklamation
Om du har valt att prenumerera på våra nyhetsbrev får du personliga tips, kampanjer och nyheter 4 till 8 gånger i månaden. Du kan när som helst avsluta din prenumeration via länken längst ner i varje nyhetsbrev. Vid köp skickar vi alltid orderrelaterad e-post, oavsett om du är prenumerant eller inte. Det kan till exempel vara orderbekräftelse, leveransbesked, returinformation samt uppföljning i form av en förfrågan om att lämna ett omdöme eller besvara några korta frågor om din köpupplevelse.
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med GDPR och använder cookies för att göra ditt besök så bra som möjligt. Fullständig information om vilka uppgifter vi samlar in, lagrar och hur vi behandlar dessa hittar du i vår cookie- och och personuppgiftspolicy.
Händelser utanför Teknikmagasinets kontroll hänförs till force majeure och innebär att vi befrias från våra förpliktelser i ingångna avtal. Sådana händelser kan till exempel vara krig, naturkatastrofer, pandemier, myndighetsbeslut, arbetsmarknadskonflikter, elavbrott, strejker eller andra oförutsägbara omständigheter som vi inte skäligen kunnat förutse eller påverka.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens (ARN) beslut. Du kan också använda EU:s plattform för tvistlösning: ec.europa.eu/odr. Svensk lag tillämpas.
Alla priser på teknikmagasinet.se anges inklusive 25 procent moms, om inget annat uttryckligen anges. Vi säljer endast till personer över 18 år. Vi förbehåller oss rätten att neka eller makulera köp från personer under 18 år. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, prishöjningar och slutförsäljning.
Teknikmagasinet.se ägs och drivs av PhoneLife AB, org.nr: 556913-5386, med säte på Kung Hans Väg 3, 192 68 Sollentuna, Sverige.
Teknikmagasinet.se
Drivs av PhoneLife AB
Org.nr: 556913-5386
Kung Hans Väg 3
192 68 Sollentuna
E-post: kundservice@teknikmagasinet.se
Senast uppdaterad: 2025-07-03
Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt.Läs mer